داستان: با سیاره مان مهربان باشیم!

نویسنده: خانم خواجه محمود از زاهدان

نینا کودکی بود که در یک سیاره ی دوست داشتنی و زیبا زندگی می‌کرد، او سیاره اش را خیلی دوست داشت.
روی این سیاره میلیاردها کودک و پیر و جوان دیگر هم زندگی می‌کردند؛ اما این سیاره خیلی احساس تنهایی می کرد و فقط نینا بود که پای درد و دل‌های سیاره اش می‌نشست و ساعت‌ها به حرف‌هایش گوش می‌کرد.
یک روز که سیاره حسابی غمگین و دل مرده شده بود به نینا گفت: من شما انسان‌ها را خیلی دوست دارم همان‌قدر که جنگل هایم را دوست دارم و همان‌قدر که دریاها و مرغابی هایم را دوست دارم اما چرا شما مرا دوست ندارید!؟ چرا دوستانت همیشه به من بی توجه هستند نینا!؟ چرا هر روز بیشتر از روز قبل زباله هایشان را پخش و پلا می‌کنند و جنگل‌ها و دریاهای مرا آلوده می‌کنند!؟
نینا واقعا نمی‌دانست باید چه جوابی بدهد خیلی برای سیاره اش غصه می خورد. همیشه سعی می‌کرد سیاره اش را خوشحال کند و هیچوقت آن را آلوده نکند اما کافی نبود. میلیاردها انسان دیگر بودند که باید رعایت حال سیاره شان را می‌کردند!
بعد از کلی کلنجار رفتن با افکارش با مهربانی گفت: سیاره ی عزیزم! زمینِ زیبای من! من همیشه با تو مهربان بودم و فکر می‌کردم این کافی است اما الان می‌فهمم که باید حرف‌های تو را به گوش همه ی انسان‌ها برسانم تا آن‌ها هم با تو مهربان باشند.
زمین وقتی این حرف‌ها را از زبان نینا شنید لبخند کوچکی زد و گفت: از تو ممنونم نینای عزیزم! به آنها بگو که من دوستشان دارم؛ با من مهربان باشند و از زیبایی های من لذت ببرند و آنها را نابود نکنند!
از آن روز به بعد نینا هرکسی را که می‌دید پیام زمین را به گوش اش می‌رساند و از او می‌خواست که این پیام را به همه‌ی دوستانش هم برساند.
هر روز که می‌گذشت انسان‌های بیشتری پیام زمین را می‌گرفتند و دیگر آن را آلوده نمی‌کردند و همچنان پیام را به گوش دیگران می‌رساندند.
سیارهِ زمین هر روز حالش بهتر و بهتر می‌شد و دوستان بیشتری پیدا می‌کرد که مانند نینا با او مهربان بودند و حسابی هوایش را داشتند، اما همچنان خیلی‌ها از حرف‌های زمین خبردار نشده بودند و پیام رسانی باید ادامه پیدا می‌کرد! اصلا همیشه باید ادامه پیدا می‌کرد و هیچوقت نباید متوقف می‌شد؛ چون انسان‌های جدیدی به دنیا می‌آمدند که بی‌خبر بودند یا خیلی ها هم فراموش می‌کردند و باید دوباره پیام را می‌گرفتند.
دوستان عزیزم همه ی ما باید پیام رسان سیاره مان باشیم پس یادتان نرود پیام زمین را به دوستانتان برسانید!

 

 

 

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *