‍ ✅سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیستی استان گلستان به مناسبت هفته محیط‌زیست ، با استاندار گلستان و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، روز چهارشنبه ٢١ خردادماه، نشست هم اندیشی برگزار و دغدغه ها و مشکلات خود را بیان کردند.
✅ سلیمان آرخی (مسئول روابط عمومی موسسه سبزگامان‌بسکی) نیز در این نشست ضمن تبریک هفته محیط زيست ديدگاه هاى سازمان مردم نهاد سبزگامان بسکی را در موضوعات ذيل بيان نمود:
سوء مديريت پسماند به ویژه در حاشیه اکوسیستم های جنگلی و همچنین تالاب های بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل که منجر به رها سازى زباله و پسماند در حاشیه تالاب های بین المللى گرديده است.

نگرانی نسبت به شکست دیواره تالاب‌اینچه و آلودگی رادیو اکتیوی در سطح مراتع شمال استان
🟢 بحران جدی ریزگردها در سطح استان گلستان و به خصوص نوار مرزی شمالی استان
🟢 معضل آتش سوزی در زمین های کشاورزی پس از برداشت محصولات،
🟢 لزوم همکاری و هم افزایی بین نهادهای دولتی و غیر دولتی مثل NGO ها در بحث توسعه فضای سبز،
🟢 به رسمیت شناختن جایگاه كميته آموزش سازمان مردم نهاد سبزگامان بسكى در راستای آموزشِ کودکان و نوجوان و دانش-آموزان در سطح مدارس استان گلستان را خواستار شد.
✅ استاندار گلستان در بيانات خود به موارد ذيل پرداخت :
🔰گلستان در حوزه مدیریت پسماند، در میان سه استان شمالی کشور، بهترین عملکرد را داشته است.
🔰 آموزش و فرهنگ سازی در زمینه اجرای طرح تفکیک‌زباله از مبدأ، اهمیت زیادی دارد و سازمان های مردم نهاد باید در این زمینه وارد عمل شوند.
🔰در شورای آموزش و پرورش استان مصوب خواهیم کرد تا سازمان های مردم نهاد محیط زیستی بتوانند در مدارس، به آموزش و فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست بپردازند.
✅در پایان این نشست، اتاق مشارکت های مردمی و شبکه سمن های محیط زیستی و منابع طبیعی استان گلستان، به دست بانو هدیه تهرانی از فعالان محیط زیست که مهمان ویژه این نشست بودند افتتاح شد.
🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
روابط عمومی موسسه سبزگامان بسکی
sabzgamanebeski@