موسسه سبزگامان بسکی به مناسبت زادروز پدر دلسوز طبیعت ایران دکتر غلامعلی بسکی و روز ملی هوای پاک، همایش دوچرخه سواران را برای چهارمین سال متوالی در روز جمعه ۴ بهمن ماه ٩٨ در گنبدکاووس برگزار نمود.
در این همایش که با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از علاقمندان و دوچرخه سواران شرق استان گلستان برگزار شد، دوچرخه سواران مسیر گلزار شهدای گنبد کاووس واقع در بلوار شهید صیاد شیرازی را تا میدان بسیج و بالعکس به سمت میدان امام علی (ع) رکاب زده و سپس به خط شروع بازگشتند.
در این روز نمایشگاه عکسی نیز تحت عنوان زیبایی های جنگل های هیرکانی به مناسبت ثبت جهانی این جنگل ها برگزار شد. در پاسخ به فراخوان موسسه سبزگامان بسکی در آذر ماه امسال هشتاد قطعه عکس در این نمایشگاه شرکت کردند و طبق نظر داوران ۱۱ عکس به جهت تولد دکتر بسکی در بهمن ماه جهت بازدید عموم انتخاب و جوایزی نیز به آثار برگزیده اهدا گردید.

در پایان مراسم به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان که از اقشار و‌ سنین مختلف بودند، جوایزی به پاسداشت مشارکت در این حرکت محیط زیستی تقدیم گردید.
امیدواریم با ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و توسعه دوچرخه رانی و تقویت حمل و نقل عمومی در شهر و کشورمان، در راستای کاهش آلودگی هوا و بهبود وضعیت محیط زیست گام برداریم.