شب دکتر بسکی

مراسم بزرگداشت زنده یاد دکتر غلامعلی بسکی تحت عنوان‌ «شب دکتر بسکی» در تاریخ ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۸ به همت مجله بخارا و‌ موسسه سبزگامان بسکی، در محل ستاد توان افزایی وحمایت ازفعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران برگزار شد .در این مراسم که با استقبال پرمهر دوستداران دکتر بسکی انجام گرفت، فیلم مستندی از زندگی وی به روی پرده رفت.
عبدالحسین وهاب زاده در این برنامه در رسای شخصیت پدر طبیعت ایران صحبت کرده و بر روش طبیعت محور آموزش کودکان تاکید کرد. اسماعیل کهرم به احترام دکتر بسکی کلاه از سر برداشته و متذکر شد که شیوه ارتباط صادقانه و بی پیرایه او باعث جذب مردم و پیروی از سیره وسلوک وی بوده است.
سپس محمد درویش از رفتار منطبق بر شئون محیط زیستی دکتر بسکی یاد و خاطر نشان کرد که وی رعایت این اصول را وظیفه انسانی خود دانسته و خیرخواهی نسبت به طبیعت را به دیگران نیز توصیه می کرد. درویش همچنین از موسسه سبزگامان بسکی به دلیل تامین چند دستگاه دوچرخه برای کمک رسانی به مهار آتش سوزی های منطقه سردشت قدردانی نمود. غلامرضا خاکی، علی دهباشی و خلیل فرشباف از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که جنبه های عرفانی، محیط زیستی و بشردوستانه شخصیت دکتر بسکی را مورد توجه قرار دادند.