جلسه شورای راهبری پارک ملی گلستان

جلسه شورای راهبری پارک ملی گلستان، با حضور استاندار گلستان، سرپرست سازمان جنگلها، معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون عمرانی استانداری گلستان، مدیران کل حفاظت محیط زیست و منابع طبيعی، رئیس پارک ملی گلستان، نمایندگان موسسه سبزگامان بسکی و سایر اعضای این شورا، شب پنجشنبه ١٢ دی ماه در دفتر اداری پارک ملی گلستان تشکیل شد.
در ابتدای جلسه گزارشی از آخرین وضعیت آتش سوزی ها در عرصه پارک ملی و ذخیره گاه زیست کره گلستان همچنین آمار سرشماری پاییزه حیات وحش این پارک توسط مهدی تیموری ارائه گردید.
در ادامه هریک از مسئولین حاضر در جلسه ضمن اشاره بر ارزش‌های بی بدیل این پارک، بر استفاده از ظرفیت مردم و سازمانهای مردم نهاد در حفاظت از آن تاکید کردند.
سپس مهندس خلیل فرشباف از اعضای هیئت مدیره سازمان مردم نهاد سبزگامان بسکی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این سمن محیط زیستی ازقبیل حمایت مالی از آتشبانان همیار محیطبان پارک ملی گلستان، برنامه ریزی و اجرای طرح بزرگ دوچرخه سواران حامی زمین، پروژه های پاکسازی اجرا شده در این پارک و برگزاری کلاسهای آموزشی برای جوامع محلی به ویژه کودکان و نوجوان توسط این NGO ارائه نمود. متولی موقوفات دکتر بسکی در ادامه افزود: موسسه سبزگامان بسکی برای حفاظت بهتر و بیشتر از این اکوسیستم ارزشمند و مدیریت گردشگران ورودی به آن، پيشنهاد ایجاد تفرجگاهی با رعایت بالاترین استانداردهای زیست محیطی و کاملا منطبق با اصول علمی آمایش سرزمین را به مدیریت پارک ملی گلستان ارائه نمود و اکنون فاز مطالعاتی و طراحی نقشه های اجرایی به پایان رسیده و در حال برنامه ریزی برای اجرای فازهای بعدی می باشد.
پیشنهاد ایجاد این تفرجگاه زیست محیطی با استقبال مسئولین حاضر در جلسه مواجه شد و استاندار گلستان دستور پیگیری جهت تسریع در اجرای آن و همکاری با موسسه سبزگامان بسکی را به معاونت محترم امور عمرانی استانداری گلستان صادر نمود.