برگزاری نشست خبری موسسه سبزگامان بسکی با خبرگزاریها به مناسبت هفته خبرنگار، مرداد ماه ۹۸

دراین مراسم که با هدف تجلیل از خبرنگاران در محل بیمارستان دکتر بسکی برگزار شد، هیات مدیره و مدیرعامل موسسه سبزگامان بسکی حضور داشته و توضیحاتی را در پاسخ به سوالات خبرنگاران ارائه دادند.
در ابتدا بهناز بسکی، مدیر عامل موسسه سبزگامان بسکی ضمن تبریک هفته خبرنگار از همدلی آنان، مردم و مسئولین در مراسم تشییع پیکر دکتر بسکی قدردانی کرد.
شهره بسکی، عضو هیات مدیره سبزگامان بسکی، از اقدام برای ثبت موسسه سبزگامان بسکی در انگلستان و مشکلات موجود بر سر راه آن خبر داد. همچنین از اهمیت تمرکز بر آموزش کودکان در جهت ایجاد تغییرات فرهنگی خصوصا در زمینه محیط زیست صحبت نمود.
خلیل فرشباف، عضو هیات مدیره موسسه سبزگامان بسکی، و مدیر موقوفات دکتر بسکی، از لزوم شجاعت در حفاظت از زیست بوم و نقش خبرنگاران در این حیطه سخن راند. وی همچنین اعلام کرد هزینه های مراسم سوم و هفتم دکتر بسکی، طبق وصیت ایشان، در را محیط زیست به مصرف خواهد رسید. کار جمع آوری و تدوین نوشته ها واسناد مربوط به زندگی و تلاشهای دکتر بسکی در جریان است که به صورت کتابهایی حفظ شده و اولین جلد از این مجموعه با محتوای عرفانی در سال جاری منتشر خواهد شد. بازنشر و گسترش تفکرات دکتر بسکی با بازگشایی مجموعه پارک دکتر بسکی در قالب تئاتر، سینما و… صورت خواهد گرفت. احمد نجاتی، عضو هیات مدیره موسسه سبزگامان بسکی، نیز بر نقش پر اهمیت خبرنگاران در شناساندن هرچه بهتر دکتر بسکی در ایران و جهان تاکید کرد.
در پایان بهناز بسکی توضیح داد که بیمارستان دکتر بسکی همواره وضعیت اقتصادی بیماران را در نظر گرفته و هزینه پرداختی بیماران در این بیمارستان به نسبت از تعرفه تعیین شده پایین تر می باشد. بیمارستان دکتر بسکی پیوسته تلاش نموده بهترین مواد و تجهیزات را در هر شرایطی برای درمان بیماران به کار گیرد. مطالبه گری، وجهی از شخصیت دکتر بسکی بوده که هم از نظر مصلحت بیماران و هم مسایل محیط زیستی به طور شاخص وجود داشته است و خانواده ایشان راه دکتر بسکی را ادامه خواهند داد چرا که دکتر بسکی و تفکراتش از این طریق زنده خواهد ماند.