باغبان کوچولو

کشاورزی، باغبانی و پرورش گل و گیاه یکی از لذت‌های زیبای زندگی و یکی از آسان ترین راه‎های ارتباط شما کودکان و نوجوانان عزیز با طبیعت می باشد که باعث شد با توجه به اهمیت این موضوع و همچنین با در نظر گرفتن رسالت اصلی موسسه سبزگامان بسکی در حفاظت و حمایت از ، این موسسه تصمیم به ارائه خدمت در زمینه آموزش باغبانی و کشاورزی به شما کودکان و نوجوانان بگیرد. باشد که مسیر سبز آقای دکتر بسکی پدر طبیعت ایران همچنان پر رهرو بوده و بتوانیم طبیعت را نسل به نسل بعنوان میراثی ماندگار تحویل آیندگان دهیم.

نحوه اجرای طرح :

کاشت دانه یا پرورش قلمه و عکس برداری از مراحل رشد آن. اعلام نفرات برتر بر اساس آیتمهایی که در بخش امتیاز دهی عنوان شده است انجام خواهد شد. در نهایت راه اندازی یک نمایشگاه گل با حضور شما کودکان و نوجوانان عزیز که در چالش شرکت کرده اید را خواهیم داشت و به نفرات برتر جوایزی تعلق خواهد گرفت. تاریخ شروع طرح 98/3/30 بوده و مهلت ارسال آثار 98/9/28 می باشد.

نحوه تهیه عکس :

بعد از کاشت دانه و به منظور عکس برداری از مراحل جوانه زدن و رشد گیاه میتوانید از سه پایه عکاسی استفاده کنید و مکان گلدان و سه پایه را طی مراحل رشد فیکس کنید. لازم به ذکر است عکس برداری بدون سه پایه نیز امکان پذیر میباشد و عکسها میتواند با گوشی موبایل نیز تهیه شود. درنهایت باید عکسها را به ترتیب تاریخ شماره گذاری کنید و در یک فولدر از طریق بخش مربوطه در سایت موسسه سبزگامان بسکی تحویل هیات داوران نمایید. در صورت تمایل شما کودکان و نوجوانان عزیز میتوانید عکسهای خود را با استفاده از نرم افزارهای موجود روی گوشی موبایل یا کامپیوتر بصورت کلیپ یک دقیقه ای آماده نمایید.

آیتمهای مد نظر در امتیاز دهی به شرکت کنندگان :

– نوع گلدانهای مورد استفاده :
امتیاز اول شامل گلدانهای تهیه شده از مواد دورریز خواهد شد
امتیاز دوم شامل گلدانهای سفالی خواهد شد
– طرحهای مورد استفاده روی گلدانها و ابتکار و خلاقیت کودکان در ارائه طرحهای محیط زیستی روی گلدانها
– نوع دانه انتخاب شده بر اساس فصل مورد کاشت آن
– وضعیت گیاه کاشته شده بلحاظ شادابی و طراوت که نشان دهنده رسیدگی خوب به دانه کاشته شده می باشد
– خلاقیت کودکان در انتخاب پس زمینه عکس های تهیه شده از مراحل رشد گیاه
– کیفیت عکس های تهیه شده از مراحل رشد گیاه (حداقل تعداد عکسها 5 عدد و حداکثر تعداد آن 10 عدد می باشد)

[gravityform id=”8″ title=”true” description=”true”]